הסרטון אמור להתחיל עם קול. אם לא — לחצו פעם על הנגן (חלק מהדפדפנים חוסמים autoplay עם קול עד לחיצה).
גל המחאות נגד הממשלה באלבניה קיבל תפנית דיפלומטית רגישה במיוחד לאחר שמפגינים רעולי פנים חיללו את דגל שגרירות ישראל. התקרית התרחשה במהלך הפגנות סוערות בבירה טירנה, שם אלפי מפגינים ממלאים את הרחובות זה למעלה משלושה שבועות. בעוד התנועה האזרחית החלה במקור כגרעין של מחאה אקולוגית נגד פרויקט פיתוח תיירותי יוקרתי ושנוי במחלוקת המקושר לג’ארד קושנר ואיוונקה טראמפ, ההפגנות קיבלו בהדרגה גוון אנטי-ישראלי בוטה.
המשרד לענייני אירופה וחוץ של אלבניה פרסם גינוי תקיף ביותר לאחר שמפגינים רעולי פנים הסירו וחיללו את דגל שגרירות ישראל במהלך עצרות המחאה שנערכו בשבת בלילה. בהצהרה הרשמית שלו תיאר המשרד את המעשה כ”מביש” וככזה ש”אינו תואם את עקרונות הכבוד והדו-קיום שעליהם אלבניה מושתתת ושעליהם היא שומרת במסירות”.
הרשויות באלבניה הדגישו כי התקרית אינה משקפת את עמדת הציבור הרחב במדינה: “לפעולות כאלה אין דבר וחצי דבר עם חופש הביטוי, הזכות הלגיטימית למחאה שלווה, או עם הערכים הדמוקרטיים והסטנדרטים האירופיים שלנו”, נמסר ממשרד החוץ. עוד הוסיפו במשרד כי “מעשה מביש זה עומד בסתירה למסורת האלבנית ארוכת השנים של הכנסת אורחים, הרמוניה וכבוד לזולת, ערכים שאפיינו את החברה שלנו במשך דורות. הם אינם מייצגים את אלבניה או את העם האלבני”.
הידידות ההיסטורית בין ישראל לאלבניה נתקלת כעת בחיכוך חסר תקדים ברחובות. רק לפני כשבוע, פסטיב�
שיתוף מהיר
שתף
דיווח
בקשת הסרה (זכויות יוצרים / תוכן בעייתי) או בקשת ציון קרדיט — נבדוק ונחזיר תשובה במידת האפשר.
פרסומת